Werkgevers klacht

Heeft u een klacht? We doen er graag alles aan om deze op te lossen. 

Heeft u een klacht?

Hebt u als IZZ verzekerde een klacht dan kunt u contact opnemen via de normale klantenservice.

Voordat u een klacht bij ons indient, raden wij u aan onze pagina met veelgestelde vragen te raadplegen. De kans is groot dat u daar direct een antwoord op uw vraag of opmerking vindt. Lukt dat niet? Dan is vaak één telefoontje met onze klantenservice genoeg om de klacht op te lossen. 

Bent u het niet eens met een afwijzing?

Heeft u van ons een afwijzing ontvangen op een aanvraag? En bent u het hier niet mee eens? Belt u dan met onze klantenservice. Onze medewerkers lichten de beslissing graag toe. Blijft u het oneens? Dan kunt u om een heroverweging vragen. Ook hiervoor kunt u terecht bij onze afdeling Klachtenmanagement (zie hieronder). Houdt u er rekening mee dat een aanvraag zonder nieuwe informatie in bijna alle gevallen afgewezen blijft.

Klacht over een zorgverlener?

Is uw medewerker niet tevreden over een behandeling van bijvoorbeeld zijn huisarts, fysiotherapeut of specialist in het ziekenhuis? Dan vragen we hem of haar eerst samen met de betreffende zorgaanverlener naar een oplossing te zoeken. Lukt dat niet? Dan kan uw medewerker contact opnemen met onze afdeling Klachtenmanagement.

Voorleggen aan de afdeling Klachtenmanagement

U kunt uw klacht of verzoek om heroverweging op twee manieren naar ons opsturen.

  1. Online uw klacht indienen

  2. Een brief sturen naar:

    VGZ 
    Afdeling Klachtenmanagement
    Postbus 1256
    5602 BG Eindhoven

Onze reactie

Zodra wij uw klacht of verzoek hebben ontvangen, nemen we binnen veertien dagen contact met u op. Lukt dat niet, bijvoorbeeld omdat verder onderzoek nodig is? Dan laten wij u weten wanneer u wél een reactie van ons krijgt. Wij nemen het liefst telefonisch contact met u op. Dan kunnen we meteen vragen stellen als iets niet duidelijk is. Bent u telefonisch niet bereikbaar? Dan ontvangt u van ons een schriftelijke reactie.

Helpt u ons?

We helpen u graag. Maar u kunt ons ook helpen. Hieronder staan een paar handige tips hoe u dat kunt doen.

  • Geef zo precies mogelijk aan wat er is gebeurd: Waar bent u bijvoorbeeld ontevreden over? En wat is volgens u de beste oplossing? 
  • Geef aan op welk telefoonnummer wij u overdag kunnen bereiken. 
  • Stuur kopieën van alle belangrijke papieren mee. Bewaar de originele stukken. Deze kunt u zelf nog nodig hebben. 
  • Wilt of kunt u uw klacht of verzoek om heroverweging niet zelf indienen? Laat dan iemand anders dit voor u doen. Hiervoor hebben wij wel uw schriftelijke toestemming nodig. Pas daarna kunnen wij uw klacht of verzoek in behandeling nemen.

Wij zien iedere klacht als een kans om onze dienstverlening te verbeteren. Heeft u een goed idee of een tip waardoor wij u beter kunnen helpen? Laat het ons weten. Dit kan online of via onze klantenservice. Uw mening telt!

Niet tevreden met onze reactie?

Bent u niet helemaal tevreden met onze reactie? Of heeft u niet binnen 30 dagen een reactie ontvangen? Dan kunt u terecht bij de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ). Onder de SKGZ vallen de Ombudsman en de Geschillencommissie. In de meeste gevallen zal de Ombudsman proberen te bemiddelen. Kan het probleem niet door bemiddelen worden opgelost? Dan neemt de Geschillencommissie de zaak in behandeling. De Geschillencommissie brengt vervolgens een advies uit. Dit advies is bindend voor beide partijen. U kunt het probleem ook voorleggen aan de burgerlijke rechter, zelfs nadat de Geschillencommissie al een bindend advies heeft uitgebracht.

Veelgestelde vragen

Wilt u meer weten over het indienen van uw klacht? Bekijk dan de veelgestelde vragen.

Contact 

Heeft u vragen of wilt u spreken met een van onze medewerkers? Neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag verder.

X
Wij gebruiken cookies om uw website-ervaring te verbeteren. Als u op akkoord klikt, dan gebruiken wij cookies voor de werking van de website, statistieken, social media en online marketing.
Weigeren
Akkoord