Cookie melding
X
Als u op “Akkoord” klikt, dan gebruiken wij cookies en soortgelijke technieken om inzicht te krijgen in uw surfgedrag op onze website en interactie met onze kanalen. Op basis hiervan kunnen wij u een persoonlijke ervaring bieden en de gebruikservaring verbeteren. Hier vindt u meer info over onze cookies, doeleinden, het delen van gegevens met derde partijen en bewaartermijnen.
Akkoord
Weigeren

Stress


Werken in de zorg is mooi en dankbaar, maar soms ook erg zwaar. Denk aan hoge werkdruk en bijbehorende stress. Helaas kunnen wij de hoge werkdruk niet voor u wegnemen. We helpen u desondanks graag om van uw stressklachten af te komen. Op deze pagina vindt u hier concrete tips en tools voor.

Direct aan de slag

Online lezen

Lees meer handige tools, praktische adviezen en nieuwe inzichten.

Mentaal vitaal

Test en verbeter uw mentale fitheid met Mentaal vitaal.

Komt u er zelf niet uit? Ga naar uw huisarts

Als u er zelf niet uitkomt, kunt u ook een beroep doen op persoonlijke psychische zorg (GGZ). En u bent echt niet de enige: 1 op de 5 collega's raadpleegt een zorgverlener voor psychische hulp. Dit begint meestal bij de huisarts.

Stress in de zorg: u bent niet de enige

  • De helft van alle zorgmedewerkers geeft aan wel eens stress te ervaren
  • 66% van de zorgmedewerkers vindt dat het privéleven soms lijdt onder het werk
  • 6% van de zorgmedewerkers blijkt emotioneel uitgeput

Tip: praat met uw collega’s

Met collega’s over uw zorgen praten kan stressklachten verminderen. Iets kan in uw hoofd groter lijken dat het eigenlijk is. Zorgen uitspreken helpt. Collega’s kunnen u misschien ook helpen met andere ideeën om uw klachten te verminderen.