Cookie melding
X

Op vgzvoordezorg.nl maken wij gebruik van cookies en technieken die hierop lijken

Wij gebruiken functionele cookies en analytische cookies. Deze kleine tekstbestanden maken onze website veilig en betrouwbaar, zorgen ervoor dat onze website goed werkt en stellen ons in staat inzichten te krijgen in onze bezoekers. Daarnaast maken wij gebruik van cookies om uw bezoek aan onze website en onze communicatie met u makkelijker en persoonlijker te maken en om onze dienstverlening te verbeteren. Hiermee kunnen wij, en derde partijen, uw internetgedrag op vgzvoordezorg.nl volgen en verzamelen. Zo kunnen we u op onze website en op die van derden de informatie geven die het beste bij u past.

Meer weten? Lees onze cookieverklaring.

Door op ‘accepteren’ te klikken gaat u hiermee akkoord. We gaan uiteraard voorzichtig om met de gegevens die we verzamelen. Als u kiest voor ‘weigeren’ plaatsen wij alleen functionele en analytische cookies.

Akkoord
Weigeren

Stress


Werken in de zorg is mooi en dankbaar, maar soms ook erg zwaar. Denk aan hoge werkdruk en bijbehorende stress. Helaas kunnen wij de hoge werkdruk niet voor u wegnemen. We helpen u desondanks graag om van uw stressklachten af te komen. Op deze pagina vindt u hier concrete tips en tools voor.

Direct aan de slag

Online lezen

Lees meer handige tools, praktische adviezen en nieuwe inzichten.

Mentaal vitaal

Test en verbeter uw mentale fitheid met Mentaal vitaal.

Komt u er zelf niet uit? Ga naar uw huisarts

Als u er zelf niet uitkomt, kunt u ook een beroep doen op persoonlijke psychische zorg (GGZ). En u bent echt niet de enige: 1 op de 5 collega's raadpleegt een zorgverlener voor psychische hulp. Dit begint meestal bij de huisarts.

Stress in de zorg: u bent niet de enige

  • De helft van alle zorgmedewerkers geeft aan wel eens stress te ervaren
  • 66% van de zorgmedewerkers vindt dat het privéleven soms lijdt onder het werk
  • 6% van de zorgmedewerkers blijkt emotioneel uitgeput

Tip: praat met uw collega’s

Met collega’s over uw zorgen praten kan stressklachten verminderen. Iets kan in uw hoofd groter lijken dat het eigenlijk is. Zorgen uitspreken helpt. Collega’s kunnen u misschien ook helpen met andere ideeën om uw klachten te verminderen.