Zorgtips tijdens uw vakantie

We hopen natuurlijk dat u een onbezorgde vakantie heeft. Maar er kan altijd iets gebeuren. Heeft u tijdens uw vakantie in het buitenland zorg nodig? Dan is het handig dat u weet wat u moet doen.

  • Bel de VGZ voor de Zorg Alarmcentrale

    Heeft u in het buitenland spoedeisende zorg nodig? Dus zorg die niet kan wachten tot u weer thuis bent? Bel dan de VGZ voor de Zorg Alarmcentrale +31 40 297 55 50 (24 uur/elke dag bereikbaar) Twijfelt u of heeft u vragen over uw zorgverzekering en de vergoeding? Ook dan is het verstandig om vooraf contact met ons op te nemen.

  • Vind een zorgverlener in het buitenland
    Hoeft u niet met spoed naar het ziekenhuis? Maar kunt u niet wachten totdat u weer in Nederland bent? Bekijk dan vooraf de gecontracteerde zorgverleners in het buitenland in de Zorgzoeker. Zoek op ‘Buitenland’.
  • Moet u tijdens uw vakantie naar de dokter of apotheek?

    Dan kunt u de kosten het beste ter plekke betalen en achteraf bij ons declareren. Bedragen tot € 250,- schiet u zelf voor. Let op dat de nota voldoet aan de bepaalde eisen. Anders kunnen we deze helaas niet vergoeden.

  • Controleer of de buitenlandse nota de noodzakelijke gegevens bevat
    In het buitenland gebruiken zorgverleners andere werkwijzen dan zorgverleners in Nederland. Hierdoor hebben we extra gegevens nodig om uw declaratie te verwerken.
    • Een behandelverslag van uw specialist in het buitenland
    • Een diagnose – wat is er aan de hand?
    Let op dat uw behandelverslagen en nota’s in het Nederlands, Engels, Duits, Frans of Spaans geschreven zijn. Anders kunnen wij ze niet accepteren en verwerken.
X
Wij gebruiken cookies om uw website-ervaring te verbeteren. Als u op akkoord klikt, dan gebruiken wij cookies voor de werking van de website, statistieken, social media en online marketing.
Weigeren
Akkoord