Phishing: valse e-mails en sms'jes 

Als u twijfelt of een e-mail of sms'jes echt van VGZ komen, kijk dan eerst in Mijn IZZ Zorgverzekering of in de app. Daar vindt u altijd de laatste informatie rondom uw betalingen. Denkt u dat u een phishingbericht heeft gekregen? Neem dan contact op met onze klantenservice

 

Direct naar

Betaalmails van VGZ herkent u aan:

  • Uw achternaam
  • Uw klantnummer, deze staat in alle betaalberichten vermeld
  • De afzender VGZ voor de Zorg en het e-mailadres noreply@vgzvoordezorg.nl
  • Als u op de betaallink klikt, komt u altijd op onze site
  • De betaallinks beginnen altijd met https://transactions.vgzvoordezorg.nl

Betaal-sms'jes van VGZ herkent u aan:

  • Uw achternaam
  • De betaallink begint altijd met https://transactions.vgzvoordezorg.nl
  • Een sms'je krijgt u altijd alleen als herinnering en pas na een aantal betaalmails

Deze phishing-berichten zijn nu in omloop

Er zijn geen phishing-berichten bekend

Bij twijfel; log in op Mijn IZZ Zorgverzekering of kijk in de app

Als u een bericht niet vertrouwt, log dan in op Mijn IZZ Zorgverzekering of kijk in de IZZ Zorgverzekering app. Daar ziet u of er een bedrag openstaat en kunt u deze veilig betalen.

Verdacht bericht van VGZ ontvangen?

Neem dan contact op met de klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Heeft u geklikt op een phishinglink?

Als u op een phishinglink heeft geklikt, scan uw laptop of computer dan met antivirussoftware. Doe dit voordat u internetbankiert of inlogt in Mijn IZZ Zorgverzekering. Verander daarna voor de zekerheid uw wachtwoorden. Als u uw gegevens heeft ingevuld of een bedrag betaald heeft, dan kunt u aangifte doen bij de politie. Scan dan ook zo snel mogelijk uw computer of laptop met antivirussoftware. En verander ook uw wachtwoorden.

Zo houden wij uw betalingen veilig

Wij zijn steeds bezig om onze technische systemen zo veilig mogelijk te houden. Om phishing te voorkomen vragen wij onze technische partners om hun systemen te blijven verbeteren. Daarnaast helpt VGZ de websites van criminelen uit de lucht te halen door zo snel mogelijk contact te zoeken met de providers.