Wat als u bent aangemeld bij het CAK?

Niemand kiest voor betalingsproblemen. Heel vervelend dat u in deze situatie terecht bent gekomen. Lees hieronder wat u hier nu aan kunt doen. En voorkom zo dat uw rekeningen zich verder opstapelen

Aangemeld bij het CAK: wat nu?

Bent u aangemeld bij het CAK? Dan bent u nog gewoon verzekerd. U betaalt uw premie voor uw zorgverzekering nu alleen aan het CAK. Dit is wettelijk zo bepaald. Dit wordt de ‘bestuursrechtelijke premie’ genoemd. In 2019 is dit een bedrag van € 138,50 per maand. Deze premie is hoger dan de premie die wij in rekening brengen. We begrijpen dat u hier helemaal niet op zit te wachten en denken graag met u mee.

Zo wordt u weer afgemeld bij het CAK

Sluit u voor alle openstaande bedragen een betalingsregeling af? Dan mogen wij u weer afmelden bij het CAK. U betaalt dan weer de normale, lagere premie en lost uw betalingsachterstand af. U regelt dit in 3 stappen:

Stap 1: Hebt u bij ons een bedrag openstaan? Bel ons voor een volledige betalingsregeling.
Aarzel niet, gewoon even bellen op 0900 – 02 74. Samen zoeken we naar een oplossing die voor u haalbaar is.

Stap 2: Hebben wij een bedrag overgedragen aan een incassobureau? Bel eerst het incassobureau en daarna ons.
Spreek met het incassobureau een betalingsregeling af voor het hele bedrag en bel ons als dit gelukt is op 0900 – 02 74.

Stap 3: Wij melden u af bij het CAK.
Hiervoor hoeft u zelf niets te doen. U krijgt van ons een bevestiging als u bent afgemeld.

Afgemeld? Dan betaalt u weer de normale premie

Als u bent afgemeld bij het CAK, hoeft u niet meer de hogere, bestuursrechtelijke premie te betalen. U betaalt de normale premie weer aan ons. En lost ondertussen elke maand een stukje van uw betalingsachterstand af (via ons en/of het incassobureau).

Bezwaar maken tegen uw aanmelding

Bent u het niet eens met uw aanmelding bij het CAK? Stuur ons dan een brief met de reden van uw bezwaar en een kopie van een loonstrookje of uitkeringsspecificatie. Als wij het eens zijn met uw bezwaar melden wij u zo snel mogelijk af bij het CAK.

Stuur uw bezwaar naar: Afdeling Creditmanagement, o.v.v. Bronheffing, Postbus 847, 5600 AV Eindhoven.

Een nieuwe aanmelding bij het CAK voorkomen
Wij moeten u opnieuw bij het CAK aanmelden als u niet op tijd betaalt. Bel ons daarom direct op als u denkt dat u uw rekeningen misschien niet meer op tijd kunt betalen. We zoeken dan samen naar een nieuwe oplossing. Ons telefoonnummer is 0900 – 02 74 (gebruikelijke belkosten).
X
Wij gebruiken cookies om uw website-ervaring te verbeteren. Als u op akkoord klikt, dan gebruiken wij cookies voor de werking van de website, statistieken, social media en online marketing.
Weigeren
Akkoord