Klantenservice



Regel zelf uw zorgzaken, of neem contact op met VGZ voor de Zorg.

Direct zelf regelen

Waar kunnen wij u mee helpen?

Hier bellen klanten ons het meest over

Actueel Klantenservice

Wat krijg ik vergoed in het buitenland?

Hebt u medische hulp in het buitenland nodig? Of wilt u een ingreep liever in het buitenland laten doen?

Wat krijg ik vergoed voor tandheelkunde en orthodontie?

De vergoeding is afhankelijk van uw aanvullende verzekering. Bepaalde behandelingen worden slechts gedeeltelijk vergoed. Soms moet u een eigen bijdrage betalen. Wij hebben alle vergoedingen voor tandheelkunde voor u op een rij gezet.

Ik begrijp de zorgkostenfactuur niet

Verschillende bedragen, moeilijke termen en heel veel informatie: de zorgkostenfactuur kan best ingewikkeld zijn. Genoeg reden om het u makkelijker te maken. We geven u graag uitleg.

Wat krijg ik vergoed voor fysiotherapie?
Op de pagina fysiotherapie vindt u de vergoeding per pakket.
Wat krijg ik vergoed voor brillen en lenzen?
Op de pagina brillen en lenzen vindt u de vergoeding per pakket.

Geldzaken

Waarom krijg ik niet het volledige bedrag vergoed?

Maakt u kosten die worden vergoed uit de basisverzekering? Dan betaalt u de eerste € 385 zelf. Dit heet het eigen risico.
Van sommige zorgkosten moet u een deel zelf betalen. Dit noemen we de eigen bijdrage.

Op de zorgkostenfactuur staat uitgelegd welk bedrag u niet vergoed krijgt. De zorgkostenfactuur krijgt u thuis na een declaratie, of u ontvangt deze in de IZZ Zorgverzekering app. En in Mijn IZZ Zorgverzekering. Lees meer over de zorgkostenfactuur.

Welke betalingsmogelijkheden zijn er?

Hoe u uw premie en overige kosten zoals eigen risico en eigen bijdrage betaalt, leest u op onze pagina over betalingsmogelijkheden.

Ik heb moeite met betalen. Wat nu?

Lukt het u niet om uw zorgpremie en facturen op tijd te betalen? Bel dan met onze klantenservice. Een betalingsachterstand kan vervelende gevolgen hebben en u ook extra geld kosten. Wij bespreken daarom graag de mogelijkheden, bijvoorbeeld van een betalingsregeling.

Ik heb een factuur gekregen van mijn zorgaanbieder. Hoe kan ik die declareren?

U kunt uw nota’s zowel online als per post declareren. Bekijk de opties voor het declareren.

Zorg

Waarom heeft mijn zorgaanbieder geen contract?

Wij maken afspraken met zorgaanbieders over kwaliteit, prijs en service van de te leveren zorg. Voldoet dit niet aan de minimumnormen? Dan gaan we met uw zorgaanbieder in gesprek. Blijft verbetering uit? Dan sluiten wij geen contract af met uw zorgaanbieder.

Wat krijg ik vergoed?

Weten wat wij vergoeden? Bekijk het vergoedingenoverzicht. Weet u niet meer welk aanvullend pakket u hebt? Zoek het op in de IZZ Zorgverzekering app. Of in Mijn IZZ Zorgverzekering.
In Vergelijk en Kies staan alle zorgaanbieders met wie wij een contract hebben. Gaat u naar een andere zorgaanbieder? Dan kan het zijn dat u zelf een deel van de kosten betaalt.

Bij welke zorgaanbieder kan ik terecht?

In Vergelijk en Kies staan alle zorgaanbieders met wie wij een contract hebben. Gaat u naar een andere zorgaanbieder? Dan kan het zijn dat u zelf een deel van de kosten betaalt.
Voor de meest voorkomende tandartszorg geldt iets anders. Hiervoor kunt u naar alle tandartsen in Nederland. Uw tandarts hoeft dus geen contract met ons te hebben.

Online contact

Chat met ons

Wij beantwoorden vragen op werkdagen van 8.00 tot 19.00 uur

Als er een klantadviseur beschikbaar is, verschijnt de button ‘Chat met ons’ rechtsonder in beeld.

Social media

Neem contact op via Facebook of Twitter. Deel medische-, financiële- en klantgegevens niet openbaar. Dit is privacygevoelige informatie. Voorkom misbruik, en stuur deze gegevens alleen in een privébericht.

Telefonisch contact

Zorgverzekeringsvragen


 0900 – 02 74

Voor dit telefoonnummer betaalt u uw gebruikelijke belkosten.

Openingstijden

Werkdagen: 8.00 tot 20.00 uur
Zaterdag: 9.00 tot 13.00 uur

Zorgadvies en bemiddeling


088 - 131 16 12

Heeft u vragen over wachtlijstbemiddeling, mantelzorg of het regelen van een second opinion?

Openingstijden

Maandag t/m vrijdag 8.30 tot 17.00 uur

PGB vragen


 088 - 131 16 71

Bekijk op de pagina over PGB of uw vraag beantwoord wordt.

Openingstijden

Maandag t/m vrijdag 8.30 tot 17.00 uur

Overige contactmogelijkheden

E-mail niet beschikbaar

Wij kunnen ons voorstellen dat u ons een vraag wilt stellen over uw verzekering. Via chat, social media of telefonisch kunnen wij goed inspelen op uw persoonlijke situatie en vragen, en u daardoor in een keer en sneller helpen.

Klachten of opmerkingen?

Wij zijn u graag zo goed mogelijk van dienst. Bent u toch niet tevreden over onze service? Laat het ons weten. Wij helpen u graag. En u helpt ons hiermee om onze dienstverlening te verbeteren.

Geef uw klacht door

Document versturen

Wilt u door ons gevraagde documenten aanleveren? Gebruik dan het daarvoor bedoelde formulier.

Langdurige zorg

Maakt u gebruik van langdurige zorg? Of verwacht u binnenkort langdurige zorg nodig te hebben?

Bekijk dan de pagina over langdurige zorg of neem contact op met een zorgkantoor. Het zorgkantoor helpt u graag. Er zijn in Nederland 32 zorgkantoren.

Vul uw postcode in en vind een zorgkantoor bij u in de buurt.

Vind uw zorgkantoor

Postadres

VGZ voor de Zorg
Postbus 25030
5600 RS Eindhoven

Vragen over uw PGB

Hebt u een vraag over uw PGB? Bel dan: 088 - 131 16 72. Voor dit gesprek betaalt u uw gebruikelijke belkosten. Bereikbaar op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur.

Alarmcentrale

Voor spoedeisende hulp in het buitenland
+31 402 97 57 30 (let op: belt u vanuit het buitenland? Dan brengt uw telefoonprovider hiervoor mogelijk extra kosten in rekening)
Bereikbaar 24 uur per dag, zeven dagen per week.

Kraamzorg

0900 - 222 32 42 (gebruikelijke belkosten)
Bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 17.30.

Voor spoedeisende hulp 24 uur per dag, zeven dagen per week bereikbaar.
Belt u buiten de openingstijden? Dan wordt u via het keuzemenu doorverbonden met spoedeisende kraamzorg. 

Reactietermijnen

Als u contact met ons opneemt wilt u natuurlijk weten wanneer u een reactie van ons kunt verwachten. Bekijk hiervoor het overzicht van onze reactietermijnen.