Klantenservice


Regel zelf uw zorgzaken, of neem contact op met VGZ voor de Zorg

Klantenservice

Direct zelf regelen

Waar kunnen wij u mee helpen?

Zoek uw vraag met een trefwoord of bekijk alle veelgestelde vragen.

Mijn vraag gaat over:

Hier bellen klanten ons het meest over

Actueel Klantenservice

Wat krijg ik vergoed in het buitenland?

Hebt u medische hulp in het buitenland nodig? Wilt u een ingreep liever in het buitenland laten doen? Of gaat u tijdelijk in het buitenland werken, wonen of studeren?

Ik heb (nog) geen zorgpas. Wat moet ik doen?

Geen probleem. Als u al een zorgpas heeft aangevraagd, of pas sinds kort verzekerd bent, dan krijgt u de pas vanzelf. Wilt u een nieuwe pas aanvragen? Neem dan contact op met onze . U krijgt dan gewoon een nieuwe pas van ons.

In de tussentijd naar een zorgaanbieder? Neem dan uw polis mee, of uw rijbewijs of identiteitsbewijs met uw burgerservicenummer.

Geldzaken

Ik heb een factuur gekregen van mijn zorgaanbieder. Hoe kan ik die declareren?

U kunt uw nota’s zowel online als per post declareren. Bekijk de opties voor het declareren.

Waarom krijg ik niet het volledige bedrag vergoed?

Maakt u kosten die worden vergoed uit de basisverzekering? Dan betaalt u de eerste € 385 zelf. Dit heet het eigen risico.
Van sommige zorgkosten moet u een deel zelf betalen. Dit noemen we de eigen bijdrage.

Op de zorgkostenfactuur staat uitgelegd welk bedrag u niet vergoed krijgt. De zorgkostenfactuur krijgt u thuis na een declaratie, of u ontvangt deze in Mijn IZZ Zorgverzekering. Lees meer over de zorgkostenfactuur.

Welke betalingsmogelijkheden zijn er?

Hoe u uw premie en overige kosten zoals eigen risico en eigen bijdrage betaalt, leest u op onze pagina over betalingsmogelijkheden.

Ik heb moeite met betalen. Wat nu?

Lukt het u niet om uw zorgpremie en facturen op tijd te betalen? Bel dan met onze klantenservice. Een betalingsachterstand kan vervelende gevolgen hebben en u ook extra geld kosten. Wij bespreken daarom graag de mogelijkheden, bijvoorbeeld van een betalingsregeling.

Zorg

Bij welke zorgaanbieder kan ik terecht?

In Vergelijk en Kies staan alle zorgaanbieders met wie wij een contract hebben. Gaat u naar een andere zorgaanbieder? Dan kan het zijn dat u zelf een deel van de kosten betaalt.
Voor de meest voorkomende tandartszorg geldt iets anders. Hiervoor kunt u naar alle tandartsen in Nederland. Uw tandarts hoeft dus geen contract met ons te hebben.

Waarom heeft mijn zorgaanbieder geen contract?

Wij maken afspraken met zorgaanbieders over kwaliteit, prijs en service van de te leveren zorg. Voldoet dit niet aan de minimumnormen? Dan gaan we met uw zorgaanbieder in gesprek. Blijft verbetering uit? Dan sluiten wij geen contract af met uw zorgaanbieder.

Wat krijg ik vergoed?

Weten wat wij vergoeden? Bekijk het vergoedingenoverzicht. Weet u niet meer welk aanvullend pakket u hebt? Zoek het op in Mijn IZZ Zorgverzekering.
In Vergelijk en Kies staan alle zorgaanbieders met wie wij een contract hebben. Gaat u naar een andere zorgaanbieder? Dan kan het zijn dat u zelf een deel van de kosten betaalt.

Stel uw vraag aan VGZ voor de Zorg

Bel de klantenservice


  0900 – 02 74

Voor dit telefoonnummer betaalt u uw gebruikelijke belkosten.

Openingstijden

Werkdagen: 8.00 tot 20.00 uur
Zaterdag: 9.00 tot 13.00 uur

Alle nummers van VGZ voor de Zorg

Social media

Neem contact op via Facebook of Twitter. Ons Webcareteam probeert doordeweeks binnen 2 uur te reageren. Door drukte kan het wat langer duren dan u van ons gewend bent.

Contact via e-mail

Wij kunnen ons voorstellen dat u ons een vraag wilt stellen over uw verzekering. Telefonisch kunnen wij goed inspelen op uw persoonlijke situatie en vragen, en u daardoor in een keer beter en sneller helpen.

Klachten of opmerkingen?

Wij zijn u graag zo goed mogelijk van dienst. Bent u toch niet tevreden over onze service? Laat het ons weten. Wij helpen u graag. En u helpt ons hiermee om onze dienstverlening te verbeteren.

Geef uw klacht door



Keurmerk Klantgericht Verzekeren

VGZ voor de Zorg heeft het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. Want wij hebben de kwaliteit van onze producten en dienstverlening goed laten toetsen door de Stichting toetsing verzekeraars (Stv). En daar zijn wij trots op! Lees wat dit voor u betekent.