Door:  IZZ 12 oktober 2015

Zorgadvies: met één treinreis geregeld

Goed kunnen zien is veel waard. Dit ondervond ook Leonard Schenck, gepensioneerd ziekenhuispredikant uit Hengelo. Na zijn staaroperaties kreeg hij last van nastaar en werd zijn zicht wazig. Hij kwam op een wachtlijst van vier maanden te staan. Slechte timing, met een vakantie naar Italië voor de deur…

Constante waas

De dubbele staaroperatie van Leonard leek volgens plan te zijn verlopen. Maar al snel merkte hij dat er iets niet goed zat. Hij zag slecht en had een constante waas voor zijn ogen. “Ik had wel eens van nastaar gehoord”, vertelt hij. “Dat gebeurt soms na een staaroperatie, als er vuil op de lens terechtkomt.” Hij belde met het ziekenhuis waar hij behandeld was. Daar vertelden ze hem dat hij vier maanden later terecht kon.

Geen nazorg

Leonard was verbaasd. “Ik had verwacht dat ik meteen nazorg zou krijgen,” vertelt hij. “Het probleem was immers een direct gevolg van de operatie.” Bovendien zou hij later die maand voor de eerste keer naar Italië afreizen met zijn familie. “Als je niet goed ziet, krijg je de helft van de vakantie niet mee. Bovendien kon ik niet autorijden. Maar in het ziekenhuis zeiden ze dat ik toch maar op vakantie moest gaan.”

Direct geregeld

Toen ook een tweede ziekenhuis op korte termijn geen plek had, besloot Leonard contact op te nemen met Zorgadvies. “Ik kwam zelf gewoon niet verder”, legt hij uit. Wij gingen meteen op onderzoek uit. Leonard kreeg de vraag hoe ver hij wilde reizen voor een behandeling. “Dat maakte me niks uit; zolang er in de buurt maar een trein stopte!” Hij kreeg de keuze uit twee ziekenhuizen: een in Duitsland en een in Doetinchem. “In beide ziekenhuizen kon ik vrijwel direct terecht, alleen in Duitsland zou ik het eerste consult zelf moeten betalen.”

Met de trein naar Doetinchem

Kort daarop nam Leonard de trein vanuit Hengelo naar Oogziekenhuis Zonnestraal in Doetinchem. Daar werd een check gedaan, en kwam de dokter direct met de uitslag. Het was duidelijk dat Leonard nastaar had. Daar kon het ziekenhuis iets aan doen. Leonard zou diezelfde week nog terechtkunnen voor een behandeling. “Maar toen de arts zag dat ik helemaal uit Hengelo was gekomen, hebben ze nog dezelfde dag tijd vrij gemaakt”, lacht Leonard. “Toen ik de trein naar huis pakte, was ik van het probleem af.”

Goede service

“Ik ben blij verrast over de uitstekende behandeling die ik in Doetinchem heb gekregen”, vertelt Leonard enthousiast. “En ik ben Zorgadvies ontzettend dankbaar voor hun inzet. Als verzekerde ben je toch blij dat zo’n service bestaat.” En de vakantie naar Italië? “Dat is helemaal goed gekomen!”

Zorgadvies en bemiddeling

Wilt u zelf gebruikmaken van Zorgadvies en bemiddeling? Bezoek onderstaande pagina voor meer informatie.

​​Naar Zorgadvies en bemiddeling​​​​​​​​​​​​
Leonard Schenck kwam op een wachtlijst van vier maanden. IZZ Zorgadvies regelde dat hij na één treinreis weer kon zien.​ Retweet ​​​