Betalingsregeling afsluiten

Moeite om een factuur in één keer te betalen? Meestal kunt u bij ons het bedrag in termijnen betalen. U sluit dan een betalingsregeling af. Dit regelt u makkelijk zelf in Mijn IZZ Zorgverzekering.

Log in om een betalingsregeling af te sluiten

Sluit u een betalingsregeling af in Mijn IZZ Zorgverzekering

  1. Log in op Mijn IZZ Zorgverzekering

    Gebruik uw DigiD om in te loggen.

  2. Doorloop de stappen

    Doorloop de stappen ‘Factuurselectie’, ‘Termijnkeuze’ en ‘Bevestiging'. 

  3. Betalingsregeling bekijken in Mijn IZZ Zorgverzekering

    Uw afgesloten betalingsregelingen bekijken? Log dan opnieuw in op Mijn IZZ Zorgverzekering en ga naar ‘Mijn betalingsregelingen’. U vindt dit in het linker menu onder ‘Facturen’. 

Voorwaarden afsluiten betalingsregeling

  • De factuur is € 50 of hoger. 
  • U betaalt minimaal € 25 per keer.
  • Een betalingsregeling heeft minimaal 2 en maximaal 12 termijnen.
  • U kunt maximaal 4 betalingsregelingen tegelijk bij ons hebben.
  • U betaalt geen rente en andere kosten over de betalingsregeling.
  • Als u een betalingsregeling afsluit, krijgt u geen BKR-registratie.
  • Heeft u eerder een betalingsregeling afgesloten? Dan kunt u de openstaande bedragen van die regeling niet nogmaals in een nieuwe regeling opnemen.
  • Is het een premiefactuur? Wacht dan tot de uiterste betaaldatum is verlopen om een betalingsregeling af te kunnen sluiten. 

Zo sluit u een betalingsregeling af als u via automatisch incasso betaalt

  1. Houd de afschrijving tegen voordat deze plaatsvindt. Dit regelt u zelf online via uw bank, enkele dagen voor de afschrijving. Is het bedrag al afgeschreven? Dan laat u het terugstorten op uw rekening. Dit heet storneren. Ook dit regelt u direct via uw bank.
  2. In beide gevallen ontvangt u bericht van ons dat de automatische incasso niet is gelukt.
  3. Als u dit bericht van ons heeft ontvangen, kunt u de betalingsregeling zelf afsluiten via Mijn IZZ Zorgverzekering

Bedragen hoger dan € 220 schrijven we nooit automatisch af. Daarvoor kunt u direct in Mijn IZZ Zorgverzekering een betalingsregeling afsluiten. 

Wij helpen u bij betaalproblemen

Heeft u moeite met het betalen van uw zorgverzekering? Lees wat wij nog meer kunnen doen om u te helpen bij betaalproblemen

Veelgestelde vragen over de betalingsregeling

  • Wat gebeurt er als ik een termijn van de betalingsregeling niet op tijd betaal?

    Dan stoppen wij de betalingsregeling. U betaalt uw rekening dan niet meer in termijnen. Het openstaande bedrag moet u in één keer betalen.

  • Kan ik een betalingsregeling afsluiten voor een factuur voor mijn eigen risico?

    De openstaande facturen waarvoor u een betalingsregeling kunt afsluiten, vindt u in Mijn IZZ Zorgverzekering. Een factuur voor het eigen risico kan daar een van zijn. 

    Gespreid betalen eigen risico

    Verwacht u komend jaar uw eigen risico te gebruiken? En wilt u voorkomen dat u dit bedrag in één keer moet betalen? Dan kunt u ook het verplicht eigen risico in 10 termijnen betalen. U betaalt dan 10 maanden lang een vast bedrag per maand. Op de pagina gespreid betalen verplicht eigen risico leest u hier meer over.

  • Kan ik een betalingsregeling versneld aflossen?
    Dat kan. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.
  • Wanneer kunt u niet direct een betalingsregeling afsluiten?
    • Als wij uw openstaande factuur aan een incassobureau hebben overgedragen. Neem in dit geval contact op met het incassobureau en vraag daar naar de mogelijkheden.
    • Als u aangemeld bent bij een schuldhulpinstantie. In dat geval kan de instantie, samen met u, naar een passende oplossing zoeken.
    • Als u 6 maanden of langer niet uw zorgpremie heeft betaald. En aangemeld bent bij het Centraal Administratie Kantoor (CAK)
X
Wij gebruiken cookies om uw website-ervaring te verbeteren. Als u op akkoord klikt, dan gebruiken wij cookies voor de werking van de website, statistieken, social media en online marketing.
Weigeren
Akkoord