Veelgestelde vragen
- Kan ik een betalingsregeling aanvragen voor de premie van mijn zorgverzekering?
U kunt een betalingsregeling aanvragen voor de facturen die u op dat moment hebt openstaan. Bijvoorbeeld voor uw zorgpremie. Maar ook voor facturen voor uw eigen risico of eigen bijdrage kunt u een betalingsregeling aanvragen. Meer weten? Bijvoorbeeld over de voorwaarden voor een betalingsregeling? Kijk dan op de pagina Betalingsregeling.
- Kan ik een betalingsregeling aanvragen voor een ander bedrag dan mijn openstaande facturen samen?
Wilt u een betalingsregeling voor een ander bedrag dan het totale openstaande bedrag? Dat kan in sommige gevallen. Bijvoorbeeld als u de laatste factuur voor uw premie al betaald hebt. Of als u de factuur voor uw premie in een keer wilt betalen. Kijk voor meer informatie op de pagina Betalingsregeling.
- Wat gebeurt er als ik een termijn van mijn betalingsregeling niet op tijd betaal?
Betaalt u een termijn van de betalingsregeling niet op tijd? Dan vervalt de betalingsregeling. U betaalt uw facturen dus niet meer in termijnen. Uw openstaande facturen krijgen de status die ze hadden voordat u de betalingsregeling aanvroeg. Op de pagina Betalingsachterstand leest u wat er gebeurt als u niet op tijd betaalt.
- Ik betaal via automatische incasso, kan ik dan ook een betalingsregeling aanvragen?
Het is mogelijk om een betalingsregeling af te spreken, ook als u uw eigen
risico en/of eigen bijdrage met een automatische incasso betaalt. Het kost enige
tijd om uw automatische incasso te stoppen. Nadat het van uw bankrekening is
afgeschreven, vraagt u dit bedrag terug bij uw bank. Zodra het geld is
teruggeboekt op uw rekening kunt u via Mijn IZZ Zorgverzekering een betalingsregeling
aanvragen.