Betalingsregeling

Veelgestelde vragen

Kan ik een betalingsregeling aanvragen voor de premie van mijn zorgverzekering?

U kunt een betalingsregeling aanvragen voor de facturen die u op dat moment hebt openstaan. Bijvoorbeeld voor uw zorgpremie. Maar ook voor facturen voor uw eigen risico of eigen bijdrage kunt u een betalingsregeling aanvragen. Meer weten? Bijvoorbeeld over de voorwaarden voor een betalingsregeling? Kijk dan op de pagina Betalingsregeling.

Kan ik een betalingsregeling aanvragen voor een ander bedrag dan mijn openstaande facturen samen?

Wilt u een betalingsregeling voor een ander bedrag dan het totale openstaande bedrag? Dat kan in sommige gevallen. Bijvoorbeeld als u de laatste factuur voor uw premie al betaald hebt. Of als u de factuur voor uw premie in een keer wilt betalen. Kijk voor meer informatie op de pagina Betalingsregeling.

Wat gebeurt er als ik een termijn van mijn betalingsregeling niet op tijd betaal?

Betaalt u een termijn van de betalingsregeling niet op tijd? Dan vervalt de betalingsregeling. U betaalt uw facturen dus niet meer in termijnen. Uw openstaande facturen krijgen de status die ze hadden voordat u de betalingsregeling aanvroeg. Op de pagina Betalingsachterstand leest u wat er gebeurt als u niet op tijd betaalt.

Ik betaal via automatische incasso, kan ik dan ook een betalingsregeling aanvragen?

Het is mogelijk om een betalingsregeling af te spreken, ook als u uw eigen risico en/of eigen bijdrage met een automatische incasso betaalt. Het kost enige tijd om uw automatische incasso te stoppen. Nadat het van uw bankrekening is afgeschreven, vraagt u dit bedrag terug bij uw bank. Zodra het geld is teruggeboekt op uw rekening kunt u via Mijn IZZ Zorgverzekering een betalingsregeling aanvragen.