Veelgestelde vragen

Staat uw vraag er niet tussen? Dan kunt u contact opnemen via e-mail of telefoon. Wij helpen u graag verder.

Vragen per categorie

Hier bellen klanten ons het meest over

Actueel Klantenservice

Wat krijg ik vergoed voor tandheelkunde en orthodontie?

De vergoeding is afhankelijk van uw aanvullende verzekering. Bepaalde behandelingen worden slechts gedeeltelijk vergoed. Soms moet u een eigen bijdrage betalen. Wij hebben alle vergoedingen voor tandheelkunde voor u op een rij gezet.

Ik begrijp de zorgkostenfactuur niet

Verschillende bedragen, moeilijke termen en heel veel informatie: de zorgkostenfactuur kan best ingewikkeld zijn. Genoeg reden om het u makkelijker te maken. We geven u graag uitleg.

Wat krijg ik vergoed voor fysiotherapie?
Op de pagina fysiotherapie vindt u de vergoeding per pakket.
Wat krijg ik vergoed voor brillen en lenzen?
Op de pagina brillen en lenzen vindt u de vergoeding per pakket.
Wat krijg ik vergoed in het buitenland?

Hebt u medische hulp in het buitenland nodig? Wilt u een ingreep liever in het buitenland laten doen? Of gaat u tijdelijk in het buitenland werken, wonen of studeren?

Geldzaken

Ik heb een factuur gekregen van mijn zorgaanbieder. Hoe kan ik die declareren?

U kunt uw nota’s zowel online als per post declareren. Bekijk de opties voor het declareren.

Waarom krijg ik niet het volledige bedrag vergoed?

Maakt u kosten die worden vergoed uit de basisverzekering? Dan betaalt u de eerste € 385 zelf. Dit heet het eigen risico.
Van sommige zorgkosten moet u een deel zelf betalen. Dit noemen we de eigen bijdrage.

Op de zorgkostenfactuur staat uitgelegd welk bedrag u niet vergoed krijgt. De zorgkostenfactuur krijgt u thuis na een declaratie, of u ontvangt deze in de IZZ Zorgverzekering app. En in Mijn IZZ Zorgverzekering. Lees meer over de zorgkostenfactuur.

Welke betalingsmogelijkheden zijn er?

Hoe u uw premie en overige kosten zoals eigen risico en eigen bijdrage betaalt, leest u op onze pagina over betalingsmogelijkheden.

Ik heb moeite met betalen. Wat nu?

Lukt het u niet om uw zorgpremie en facturen op tijd te betalen? Bel dan met onze klantenservice. Een betalingsachterstand kan vervelende gevolgen hebben en u ook extra geld kosten. Wij bespreken daarom graag de mogelijkheden, bijvoorbeeld van een betalingsregeling.

Zorg

Bij welke zorgaanbieder kan ik terecht?

In Vergelijk en Kies staan alle zorgaanbieders met wie wij een contract hebben. Gaat u naar een andere zorgaanbieder? Dan kan het zijn dat u zelf een deel van de kosten betaalt.
Voor de meest voorkomende tandartszorg geldt iets anders. Hiervoor kunt u naar alle tandartsen in Nederland. Uw tandarts hoeft dus geen contract met ons te hebben.

Waarom heeft mijn zorgaanbieder geen contract?

Wij maken afspraken met zorgaanbieders over kwaliteit, prijs en service van de te leveren zorg. Voldoet dit niet aan de minimumnormen? Dan gaan we met uw zorgaanbieder in gesprek. Blijft verbetering uit? Dan sluiten wij geen contract af met uw zorgaanbieder.

Wat krijg ik vergoed?

Weten wat wij vergoeden? Bekijk het vergoedingenoverzicht. Weet u niet meer welk aanvullend pakket u hebt? Zoek het op in de IZZ Zorgverzekering app. Of in Mijn IZZ Zorgverzekering.
In Vergelijk en Kies staan alle zorgaanbieders met wie wij een contract hebben. Gaat u naar een andere zorgaanbieder? Dan kan het zijn dat u zelf een deel van de kosten betaalt.