Contact opnemen met VGZ voor de Zorg

Bekijk de veelgestelde vragen neem contact op met onze klantenservice. Wij helpen u graag.

Veelgestelde vragen


Ik heb een factuur gekregen van mijn zorgaanbieder. Hoe kan ik die declareren?

U kunt uw nota’s zowel online als per post declareren. Bekijk de opties voor het declareren.

Waarom krijg ik niet het volledige bedrag vergoed?

Maakt u kosten die worden vergoed uit de basisverzekering? Dan betaalt u de eerste € 385 zelf. Dit heet het eigen risico.
Van sommige zorgkosten moet u een deel zelf betalen. Dit noemen we de eigen bijdrage.

Op de zorgkostenfactuur staat uitgelegd welk bedrag u niet vergoed krijgt. De zorgkostenfactuur krijgt u thuis na een declaratie, of u ontvangt deze in Mijn IZZ Zorgverzekering. Lees meer over de zorgkostenfactuur.

Welke betalingsmogelijkheden zijn er?

Hoe u uw premie en overige kosten zoals eigen risico en eigen bijdrage betaalt, leest u op onze pagina over betalingsmogelijkheden.

Bekijk alle veelgestelde vragen

Neem contact op met de klantenservice

Klantenservice: 0900 – 02 74 (gebruikelijke belkosten)
Vanuit het buitenland: +31 24 329 76 42

U hoort een keuzemenu.

Openingstijden

Werkdagen van 8.00 tot 20.00 uur.
Zaterdag van 9.00 tot 13.00 uur.

Stel uw vraag via social media

Neem contact op via Facebook of Twitter. Ons Webcareteam probeert doordeweeks binnen 2 uur te reageren. 

Contact via e-mail

Wij kunnen ons voorstellen dat u ons een vraag wilt stellen over uw verzekering. Telefonisch kunnen wij goed inspelen op uw persoonlijke situatie en vragen, en u daardoor in een keer beter en sneller helpen.

Klachten of opmerkingen?

Wij zijn u graag zo goed mogelijk van dienst. Bent u toch niet tevreden over onze service? Laat het ons weten. Wij helpen u graag. En u helpt ons hiermee om onze dienstverlening te verbeteren.

Geef uw klacht door

Postadres

VGZ voor de Zorg
Postbus 25030
5600 RS Eindhoven

Gezondheidslijn

Voor vragen over uw gezondheid
0900 - 499 49 99 (gebruikelijke belkosten)
Bereikbaar 24 uur per dag, zeven dagen per week.

Zorgadvies en bemiddeling

Voor persoonlijk advies en wachtlijstbemiddeling
088 - 131 16 12 (gebruikelijke belkosten)
Bereikbaar op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur.

Vragen over uw PGB

Hebt u een vraag over uw PGB? Bel dan: 088 - 131 16 72. Voor dit gesprek betaalt u uw gebruikelijke belkosten. Bereikbaar op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur.

Langdurige zorg

Maakt u gebruik van langdurige zorg? Of verwacht u binnenkort langdurige zorg nodig te hebben?

Bekijk dan de pagina over langdurige zorg of neem contact op met een zorgkantoor. Het zorgkantoor helpt u graag. Er zijn in Nederland 32 zorgkantoren.

Vul uw postcode in en vind een zorgkantoor bij u in de buurt.

Vind uw zorgkantoor


Vakantiedokter

Voor niet-spoedeisende vragen over zorg in het buitenland
+31 24 343 72 60 (let op: belt u vanuit het buitenland? Dan brengt uw telefoonprovider hiervoor mogelijk extra kosten in rekening)
Bereikbaar 24 uur per dag, zeven dagen per week.

Alarmcentrale

Voor spoedeisende hulp in het buitenland
+31 402 97 57 30 (let op: belt u vanuit het buitenland? Dan brengt uw telefoonprovider hiervoor mogelijk extra kosten in rekening)
Bereikbaar 24 uur per dag, zeven dagen per week.

Kraamzorg

0900 - 222 32 42 (gebruikelijke belkosten)
Bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 17.30.

Voor spoedeisende hulp 24 uur per dag, zeven dagen per week bereikbaar.
Belt u buiten de openingstijden? Dan wordt u via het keuzemenu doorverbonden met spoedeisende kraamzorg. 

Aanvragen hulp bij het huishouden en kinderopvang

Neem contact op met Zorgadvies en bemiddeling
088 - 131 16 12 (gebruikelijke belkosten)
Bereikbaar op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur.

Opnemen van telefoongesprekken

Om u in de toekomst beter van dienst te kunnen zijn, kan het voorkomen dat uw gesprek met onze klantenservice wordt opgenomen. Deze opname wordt gebruikt voor opleidings- en begeleidingsdoeleinden en zal uiterlijk zeven dagen na het maken van de opname volledig gewist worden.

Reactietermijnen

Als u contact met ons opneemt wilt u natuurlijk weten wanneer u een reactie van ons kunt verwachten. Bekijk hiervoor het overzicht van onze reactietermijnen.

Klacht

Wilt u een klacht indienen? Op de pagina over klachten leest u hoe u dit kunt doen.

KvK-nummer

Ons KvK-nummer is 09143315.

Rekeningnummer

Ons rekeningnummer is NL83 INGB 0003000191.

UZOVI-nummer

UZOVI staat voor Unieke ZorgVerzekeraarsIdentificatie. Ons UZOVI-nummer is 9015.